שירותי ראיית חשבון

ביקורת פיננסית

073-7374374

משרד רואי חשבון

מהי ביקורת פיננסית?

ביקורת פיננסית (Financial Audit) היא תהליך שבו מתבצעת עריכה ובדיקת הדוחות פיננסיים של ארגונים ועסקים כדי לוודא את נכונותם והתאמתם לחוקים ולתקנות.  בעזרת ביקורת פיננסית, ניתן להתייחס לדוחות הפיננסיים כגורם מדויק ואמין לקביעת המצב הפיננסי וחוסנו הכלכלי של הארגון

מה מטרת הביקורת פיננסית

מטרתה העיקרית של הביקורת הפיננסית היא לוודא את הנכונות של הדוחות והפעולות הכספיות של הארגון, למפות את הבעיות ולהתמודד עם שגיאות .

ביקורת פיננסית מבוצעת על ידי חברת ראיית חשבון חיצונית ועצמאית, המוסמכת ומאושרת לבצע את הבדיקות והעריכות הדרושות. התוצאות והממצאים של הביקורת נכללים בדוח הביקורת, שהוא חלק חשוב בתהליך קבלת ההחלטות של משתמשי הדוחות הפיננסיים, כמו מנהלים, בעלי מניות, משקיעים ובנקים. 

חשוב להדגיש, ביקורת פיננסית אינה מבטאת דעה או דירוג על בעלי התפקיד או התפעול של הארגון, אלא רק על התקינות וההתאמה של הדוחות הפיננסיים. בכך מבטאת ביקורת פיננסית אמינות ואחריות בפרסום המידע הפיננסי של הארגון.

 

כיצד מתכוננים לביקורת פיננסית

ההכנות לביקורת פיננסית הם חלק חשוב ומרכזי כדי להבטיח תהליך ביקורת חלק ויעיל. יש מספר צעדים שיכולים לסייע לך להתכונן לביקורת פיננסית בצורה מיטבית ולעזור לגוף שבודק על מנת שיבצע את עבודתו במהירות וללא טעויות מיותרות.

הקפידו לשמור על רשומות ודוחות פיננסיים מדויקים ומעודכנים. וודאו כי כל הרכיבים הפיננסיים מועברים בצורה נכונה למערכות המחשב ומתועדים כראוי על ידי אנשי הכספים. 

ודאו כי המערכת מעודכנת והכינו לפניכם את כל הפעולות החשבונאיות שבוצעו בארגון, פעולות בנקאיות ופעולות שוטפות בכל החשבונות כדי להבטיח תקינות ושלמות בנתונים. וודאו כי כל פעולה פיננסית מתועדת ונמצאת במערכת. חשוב למצוא ולתקן פערים, אי-דיוקים וחוסר התאמה בנתונים.

היכולת להבין את תהליך הביקורת ולהיות מסונכרן באופן מלא עם הממצאים היא חשובה על מנת להבטיח את תקפות ויעילות המערכת והנתונים. מומלץ אולי להכניס מומחה חיצוני כדי להעריך את המערכת הפיננסית של הארגון, לזהות את מה שטעון שיפור ולהיות שותף פעיל בתהליך מול החברה החיצונית.

המלצה – עובדים, בעיקר במחלקות הפיננסיות נתרמים מאוד מסמינרים וסדנאות, דבר אשר תורם רבות לארגון, על כן מומלץ לבצע הכשרה שוטפת עיתית, דבר אשר מסייע לעבודה איכותית ותקינה לאורך זמן ווצמצום תקלות בהמשך. 

מי מבצע ביקורת פיננסית בארגון?

ביקורת פיננסית בארגון מבוצעת על ידי רואה חשבון חיצוני ועצמאי, שנקרא גם בודק חשבונות או בודק פיננסי. חברת הרואה חשבון היא חברה עצמאית ומוסמכת על ידי המדינה. פעולת הביקורת מתבצעת בהתאם לתקנות ומדיניות של רשות המיסים.

כאשר מדובר בארגון גדול יש משמעות רבה להתגייסותם של העובדים לתהליך. המחלקה הפיננסית בארגון תתמוך ותסייע לפעולות הביקורת ותספק את כל המסמכים והרשומות הנדרשים לרואה החשבון. מנהלי המחלקות בארגון, גם הם ישתפו פעולה עם רואה החשבון ויוכלו לספק מידע והסברים נוספים בנוגע לפעולות המתבצעות בתוך המחלקות.

מועצת המנהלים או ועדת הכספים: אחריות מועצת המנהלים או ועדת הכספים בארגון היא לספק סמכות ותמיכה לרואה החשבון לטובת העניינים הקשורים בביקורת הפיננסית. צוותים פנימיים ומנהלי אבטחת המידע ישמשו כשותפים מלאים לחברת הבדיקה בבדיקת התהליכים הפנימיים ובמערכות המחשב כדי לוודא את איכות המידע ואבטחתו.

החזון הפיננסי והארגוני עוזרים להבין –  תהליכי עבודה, עקרונות פעולה ורמת אסטרטגיית עבודה – ויכולים לסייע להבין תהליכי עבודה, עקרונות פעולה וגישות פיננסיות במודל מתמיד. הכנה יסודית ושיפור תהליכי עבודה יעזרו לארגון להימנע מבעיות פוטנציאליות בביקורת פיננסית ולהבטיח תוצאות אמינות ומדויקות.

>> למידע אודות ביקורת דוחות כספיים

כבר 60 שנה שאנחנו מלווים את הלקוחות שלנו להצלחות

073-7374374  דברו איתנו

גלילה לראש העמוד